10 základních faktů o copywritingu

Copywriting není jen o psaní. Psychologie a pochopení zákazníkovy duše hrají zásadní roli.

1. Copywriting je hlavně o průzkumu trhu a identifikaci cílového zákazníka. Samotné psaní textu často tvoří jen malou část celkové práce.

2. Málokdy se povede napsat dobrý text hned na první pokus. První slova se ve finální verzi nemusí vůbec objevit.

3. Na délce záleží. Každé prostředí vyžaduje jiné množství textu. Někdy si vystačíte se třemi slovy, jindy je vhodnější vytvořit rozsáhlý článek.

4. Trpný rod zabíjí. Je napsána, bude dodána… to je pro copy smrtelná kombinace.

5. Copywriting je o detailech. Ptejte se kdo, co, kdy, kde, proč a jak.

6. Nemastný neslaný titulek zákazníka (čtenáře) odradí a k zajímavému obsahu se tak vůbec nedostane.

7. Lidé nečtou. Nejde o to, že by upadal zájem o knihy. Denně jsme vystavováni takovému množství informací, že textem pouze projíždíme. Z toho důvodu je dobré pamatovat na design a rozvržení textu.

8. Lidé mají rádi krátká slova. Strč prst skrz krk. Pro nejkoulinkatější v copy není místo.

9. Klíčová slova nejsou všechno. Vyhledávače sice klíčová slova zajímají, vaše produkty si však budou kupovat lidé, nikoliv Google.

10. Pozitivní tón prodává. To však neznamená, že pro negativní slova není místo. S těmi ale opatrně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *