4 rychlé tipy pro lepší e-mailovou komunikaci

Naučte se vytvářet přesvědčivé prodejní e-maily, které zvýší vaše tržby i zisk.

1. V předmětu buďte předmětní

Podle některých statistik tvoří nevyžádaná pošta až 70 % veškeré e-mailové komunikace. V takové džungli vaše zpráva snadno zapadne. Vytvoření přesvědčivého předmětu je proto polovinou úspěchu.

Předmět v e-mailingu plní funkci titulku. Stejně jako titulek, i předmět zprávy musí odpovídat na potřeby čtenářů a motivovat je k akci – v tomto případě k otevření e-mailu. Pozornost si získáte i použitím čísel nebo některých oblíbených slov.

2. Neoslovujeme, ale voláme

Příjemce zprávy nezdravte. Místo obligátního dobrého dne jděte raději rovnou na věc. Hned v první větě adresátovi řekněte, o co dosud přicházel. Postupujte formou tzv. obrácené pyramidy – od toho nejdůležitějšího po méně podstatné informace.

3. Buďte osobní

E-mail marketing má tu výhodu, že předem víte, ke komu se vaše slova dostanou. Už jen tím, že uživatele oslovíte jeho jménem, výrazně zvýšíte své šance na provedení požadované akce.

Když pak do zprávy zahrnete zajímavou osobní statistiku, například „Už je tomu přesně 42 dní, co jste si u nás naposledy objednal Váš oblíbený zelený čaj Organic Bangkok…“, máte prakticky vyhráno.

Dejte si však pozor, abyste to s tou personalizací nepřehnali. V době, kdy se na nás valí jeden špehovací skandál za druhým, jsou lidé na své soukromí extrémně citliví.

4. Nezapomeňte na akci

Pokud jste do zprávy zapomněli zahrnout výzvu k akci, byla vaše práce zbytečná. Uživatel si zprávu přečte až do konce, ale bez dalších pokynů se bude cítit zmatený, bezradný… a třeba se na vás i naštve. To přece nechcete.

Výzva k akci může mít mnoho podob. Jako nejvhodnější volba se však jeví barevné tlačítko nebo textový odkaz. Na obrázky se raději vykašlete. Ne každému se zobrazí správně, pokud vůbec.

+ 1 příklad z praxe

Nejlépe se člověk učí z chyb. Následující e-mail jsem obdržel od Moravské zemské knihovny.
Má půlroční registrace se blíží ke konci, ale knihovna už o mě asi nestojí.

  • Jinak by určitě zvolila lepší předmět než Koncici platnost ctenarske prukazky v MZK
  • Dále by si zjistila, zda jsem čtenář či čtenářka
  • Celý e-mail podtrhuje informace o automaticky generované zprávě a žádost o neodpovídání na zprávu, což je vlastně jediná výzva k akci
  • O chybějící diakritice ani nemluvě – e-mail není SMSka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *