Jak komunikovat na Facebooku

Facebook je největší sociální sítí na světě, což z něj dělá ideální nástroj pro získání nových zákazníků. Ne každý s ním však umí zacházet.

Pro koho psát…

Základní pravidlo „sociální“ komunikace zní, že Facebook by neměl suplovat webovou firemní prezentaci. Berte jej jako další informační kanál, na kterém si lze dovolit o něco více neformální přístup než obvykle.

Vždy samozřejmě záleží na konkrétní cílové skupině, statistiky však mluví docela jasně. Přestože tato sociální síť stárne, stále přes 50 % uživatelů Facebooku je mladších 30 let. Tomu by měl odpovídat i obsah publikovaných příspěvků.

2010-07-12-facebook

… a co?

Rozhodně byste se měli vyhnout nicneříkajícím zprávám typu „Už máme 500 odběratelů. Děkujeme. Pojďme to vytáhnout alespoň na dvojnásobek!“. Drtivé většině uživatelů je opravdu jedno, kolika lidem se líbí stejná stránka. Chtějí si přečíst něco zajímavého, informačně přínosného a především zábavného. Facebook vznikl jako zábavná platforma. Využijte toho a ukažte lidem přívětivější tvář vaší značky.

Jak často?

Příliš časté zveřejňování nových příspěvků mnoho uživatelů odradí. Méně je někdy opravdu více a toto pravidlo v případě sociálních médií platí dvojnásob.

Osobně provádím aktualizace firemních profilů dvakrát, maximálně třikrát do týdne. V ideálním případě by měl nový příspěvek vždy obsahovat něco, co zaujme stávající příznivce, a zároveň na stránku přivede nové uživatele. K získání nových „přátel“ přitom nepotřebujete žádné soutěže, s kterými má Facebook stejně velký problém. Na všechno stačí šikovný copywriter.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *