Která slova prodávají nejvíce?

Některá slova mají na lidské rozhodování skoro až magický vliv. Tak proč toho nevyužít při propagaci?

Jak na vás působí následující výběr klíčových slov?

  • Snadno
  • Nový
  • Lepší
  • již od … Kč
  • Zdarma
  • Vy, vaše, vás
  • Bezplatně
  • Dokázáno
  • Udělejte
  • Ještě dnes

Tento seznam není založen na žádné relevantní studii. Žádná taková totiž neexistuje, alespoň pokud se bavíme o češtině.

Kdo ví, možná s takovým seznamem někdy v budoucnu přijdou britští vědci, kteří si v podobných výzkumech přímo libují.

Pokud se ale obejdete bez vědecky podložených dat, pak kromě toho mého můžete vzít zavděk i jinými neoficiálními seznamy, které lze dohledat na internetu. Svůj seznam takto v šedesátých letech zveřejnil třeba slavný copywriter David Ogilvy.

Můžete mi…

Podobným způsobem by šlo (a jistě snadněji) sestavit seznam slov, kterým by se měl šikovný copywriter naopak raději vyhnout.

Slovem pro reklamního textaře téměř zapovězeným je například sloveso „moci“ – ve vůbec nejhorším případě ve tvaru „můžete“. Je sice žádoucí, aby byl zákazník zpraven o svých možnostech, ovšem takto ne.

Zakázaným ovocem jsou i některé částice. Vlastně mám na mysli jedinou, a to částici „vlastně“.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *