Musí copywriter všemu rozumět?

Měl by se copywriter nejprve stát expertem v daném oboru, aby o něm vůbec mohl psát?

Ne! Až takto jednoduchá je odpověď na výše vznesenou otázku. Na druhou stranu však existuje několik proměnných, které mohou výrazně ovlivnit kvalitu odvedené práce.

V první řadě má na výkon copywritera velký vliv to, jak moc je pro něj to které téma zajímavé. Nejsem dlaždič, kominík ani truhlář, řemeslná práce však pro mě vždy měla určité kouzlo, takže mi nedělá žádný problém naučit se  něco více o její skutečné povaze.

Copywriter by se měl také hned na začátku vcítit do role svého dočasného zaměstnavatele. Jedině tak s ním dokáže smysluplně komunikovat a pochopit podstatu jeho práce. Úkolem kreativního textaře je tlumočit klientova slova do řeči, které rozumí jeho cílová skupina.

Firmy si navíc copywritera nejčastěji najímají právě z toho důvodu, že jde o člověka zvenčí.Někoho s nezaujatým pohledem na věc, ochotou k sebevzdělávání a potřebnými znalostmi z oblasti marketingu.

Po celou dobu se tak copywriter pohybuje na hraně mezi odborným prostředím a světem takovým, jaký jej vidí zákazník. Ale takový je už jeho úděl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *