Text je součástí designu

Napsáním chytrého textu práce copywritera nekončí. Aby jeho slova prodávala, musí text přizpůsobit očím zákazníka.

Mnozí provozovatelé webových stránek se domnívají, že k vytvoření úspěšného projektu stačí vymyslet nějaký text, a pak už jen čekat na příchod prvních objednávek.

! Text sám o sobě však zárukou úspěchu rozhodně není.

Bez dodatečných úprav totiž výrazně klesá šance, že zákazník na webu vůbec zůstane, natož že si tam něco koupí. Takový text je dobrý leda tak pro vyhledávací roboty a dokonce i ti už dávají přednost pěkně naformátovanému obsahu.

Nutno podotknout, že nejde pouze o problém webových stránek.

Na důležitost formátování textu často zapomínají (či ji úmyslně ignorují) i tvůrci tištěných reklam. Zatímco u některých webů jsem tak absenci snahy o úpravu textu schopen do jisté míry tolerovat, v tištěných médiích nemám pro takovou praxi pochopení.

? Pro zajímavost porovnejte následující dvě webové stránky. Která z nich na to jde lépe?

Současně doporučuji k přečtení článek od grafického designéra Jacoba Casse 15 Signs You’re A Bad Graphic Designer, který pěkně popisuje, jakých chyb se při práci s textem vyvarovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *